fredag 27. mars 2009

A to the V to the HENGIGHET

Medieavhengighet. Avhengig sier du? Ja, folk er avhengige av media. Akkurat som at du for eksempel ikke klarer å sovne om kvelden før du har pussa tenna. Du bare mååå pusse de. Og du bare mååååå sjekke hva vennene dine har skrivd på facebook til andre venner, eller hva den siste statusoppdateringa er, hvem som er i et forhold med hvem og hvem som var på hvilken fest osv. Eller du bare må sjekke den siste nyheten på rb.no eller siste kjendisnytt. Personlig kan jeg fint leve uten facebook og det er absolutt ikke noe jeg må sjekke hver time eller hver dag. Men facebook er en fin ting å bruke for å holde kontakt med gamle og nye kjente, og familiemedlemmer du ikke ser så ofte.
For tiden tror jeg ikke jeg er noe særlig avhenig av noe som har med internett å gjøre. Men jeg skal ikke nekte for at jeg var en smule avhengig før. Særlig av myspace. Jeg koda ny profil nesten en gang i uka og var innom å sjekka om det hadde skjedd noe nytt nesten hvert minutt. Uff..

Men det som er enda mer skummelt enn å være avhengig av å sjekke en internettside hvert minutt er spillavhengighet. Ta for eksempel World of Warcraft. Uten at jeg vet no statistikk på dette, så vil jeg tro at dette er det mest avhengighetsskapende spillet som gjør folk til halvveis hjernedøde skapninger som bare sitter inne og spiller. No offence til de som spiller det, men jeg syntes bare det er en smule skummelt hva et spill faktisk kan føre til. Selvfølgelig så blir jo ikke alle sånn, og det gjelder jo ikke bare WoW. Det kan være alt fra et lite internettspill på 123spill til CS til kabal. (Kabal er jeg faktisk litt avhengig av. Haha)






bildet er fra TG


Hva har du vært avhengig av eller hva er du avhengig av nå?

1 kommentar:

  1. Telefonen. Jeg glemte den hjemme på mandag, og har traumer enda.

    SvarSlett